söndag 3 oktober 2021

Assietter

 Söndag. 

Maken är och jagar med Rocky, lilltaxen och jag myser i soffan medan vinden viner runt husknuten och emellanåt piskar höstregnet på fönsterrutorna. Allt känns lugnt.

Nu lockar inget annat än att vara hemma med den goaste lilla krabaten, njuta och hitta rutiner. Dagarna rinner iväg!

Igår var både söner och grannar här för att kika på vår valp. Så mycket intryck för honom, men han är otroligt anpassningsbar och hoppar gärna upp i vilken famn som nu än vill bära honom så han kommer upp sig här i världen och får se den så där lite från ovan. Han träffade hundar också, men de var lite läskigare :-)

Vi lagade 3 rätters middag och dukade med de nygamla assietterna jag hittade på min senaste loppisrunda
De är i skick som nya och jag gillar både mönster och färg, och de passar så bra till de rustika tallrikarna vi har sedan tidigare. Roligt att duka fint! 
I morse städade jag undan i köket medan valpen busade runt. Konstaterar att vi har massor av rester att äta och det kan få vara bara en så här lugn och skön oktobersöndag :-)

Ha det så jättebra!
KRAMAR
Birgitta




4 kommentarer:

  1. Ja det är verkligen kul att duka fint . . . och grattis till det fina loppisfyndet!
    Ha en fortsatt trevlig dag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, här behövde jag inte fundera alls om jag skulle köpa eller inte, det var bara att stoppa i kundkorgen :-)
      En underbar dag är det idag med sol och klara höstfärger. Oktober när det är som bäst!
      KRAM
      Birgitta

      Radera
  2. Helt underbara assietter! Vilket fynd!

    Ha en fin söndagskväll.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är de vackra! På stadsmissionens second hand, där jag köpte de här assietterna, dukar de en massa bord med det som finns till försäljning. Jag brukar inte alltid kolla så noga där, men nu sneddade jag igenom på väg till kassan och såg assietterna. Förstörde deras samstämda vackra dukning när jag stoppade assietterna i min kundkorg.....men då fick de ju en chans till att skapa något nytt istället :-)
      Ha en fin dag! KRAM
      Birgitta

      Radera