söndag 24 oktober 2021

Dekorera med vass


Gästrummet har fått lite ny stil på skänken och den gamla Höganäs krukan jag köpte på auktion för länge sedan fick komma fram igen. Fyllde den med en stor bukett vackert fluffiga vassplymer. 
Nu ryker allt åt det romantiska hållet med mjuka rosa toner, spetsar och vita kuddar och krukor och in kommer mycket mer mustiga bruna, svarta och beigea färger. Ingenting är nytt i gästrummet förutom gardinlängderna jag nyligen köpte och sydde en rullgardinskappa till. Känns så bra att använda det vi redan har och komplettera det med vad naturen kan bjuda på!

Den gamla symaskinen kunde jag bara inte med att skrota då jag gjorde om själva stativet till ett bord. Den är så vacker med sina guldiga dekorationer.....

Maken hjälpte mig att såga ur biten av symaskinsbordet där symaskinen satt och så fixade han en sockel av en gammal list som jag målade i svart. Blev precis som jag ville ha det och symaskinen har hängt med i många år nu.

Så.....lite vass i gästrummet, och den finns även i sovrummet. Kan tänka mig en kruka av den i hallen också så saxen ska få följa med på nästa långpromenad till mitt favoritställe där vassplymerna brukar vara stora och fina :-)

Allt gott till er alla som kikar in här!
KRAM
Birgitta





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar