fredag 6 oktober 2023

Oxelbär

 

Jag dras just nu till allt med höstfärger.....orange, gult, grönt och brunt....så när jag fick se en enormt stor och vacker oxel med massor av bärknippen i allt från gröngult till varmaste orange knipsade jag av några kvistar för att lägga i ljusstaken på braskaminsmuren.

Brukar dekorera den med rönnbär, men det här blev ju ännu finare.....och.....oxelbär blir röda när de är helt mogna och innehåller ganska lite vatten så de borde också bli perfekta att trä upp på tråd till en sån där takkrona som jag blev inspirerad av i Mariehamn. Det blir till att plocka en hel korg med oxelbär framöver.

Fast just nu njuter jag av färgprakten på braskaminsmurens kant och vill ha ännu mera blommor/växter i varma höstsprakande färger!


Det är fredag! 
Vårt hus är städat, vädret ute inbjuder till mys inne och jag skickar en varm höstkram till just dig <3
Birgitta




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar