måndag 16 oktober 2023

Färgmatchat

 Jag har snurrat runt en del i secondhand butiker de sista veckorna, och också gjort en hel del fynd :-)

Först hittade jag den vackra lyktan med slipat glas, sen den nästan helt oanvända mössan som passade perfekt på min huvudknopp.....och så en såååå vacker vintagebrosch som jag bara inte kunde motstå!

När jag fotat den här bilden kom jag på att jag köpte en väska också....och då såg jag hur färgmatchat allt var :-)

Jag har länge velat köpa en liten väska som passar till att bara ha mobil, bankkort och bilnycklar i och den här är helt perfekt! 
Den hade sin ursprungliga prislapp kvar så troligtvis var det ett felköp för någon som sedan lämnade in den till "Hela Människan" och så fick jag precis den väska jag letat efter för inte ens en tredjedel av vad den kostat ny.

Det är det här jag älskar med second hand, skattjakten :-) Att ha förhoppningen om att det ska finnas saker som tilltalar mig och som jag inte behöver tveka över att köpa eftersom det är billiga priser och pengarna går till verksamheter som gör bra saker för samhället. På något sätt win-win för alla.

Vacker oktober måndag önskar jag dig! 
Kramar
Birgitta







2 kommentarer:

  1. Lycka när man känner att man hittat det rätta och att man dessutom har gjort ett fynd! Ibland kan man jag stå och vela i det oändliga. . .!!! :-)
    Är verkligen färgkoordinerat och fint!
    Ha det så bra!
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det finns gånger när jag velar och velar.....köpa eller inte köpa, men så finns det gånger jag inte velar alls :-) Har börjat titta mycket mer på kläder och upptäckt att det finns massor av fina kläder i nyskick, och till och med oanvända kläder med prislappen kvar, för nästan inga pengar alls. Sist köpte jag en helt underbar cape/kappa i ren ull från danska "container" på Röda Korsets second hand för 250kr. Den kommer garanterat bli en favorit!
      Varm kram till dig och ha en skön onsdag!
      Birgitta

      Radera