onsdag 11 maj 2022

Skrapa dörrar

 Vi är på sluttampen med renoveringen av uthuset, men nu har regn satt stopp för det sista målandet så det får vänta lite.

Det ska målas med falurödfärg på en gavel, slutmålas foder runt dörrarna.....och så ska dörrarna också målas för där är det tråkiga jobbet äntligen gjort med skrapningen av gammal krackelerad färg. Kan tacka maken för det för han tog över när min envishet och styrka inte längre räckte till :-)

Skrapningen, och målningen av dörrarna, hade jag hoppats skulle ha varit klart redan förra året då ni som följt mig tidigare kanske kommer ihåg hur jag velade om vilken färg dörrarna skulle få.
Den ljust blåa färgen var charmig på sitt sätt med all krackelering, men för virket under var det mindre bra.

Jag bestämde mig till sist för en grågrön linoljefärg, och köpte färgen......som sen blev ståendes i skåpet. Men nu ska den snart fram, och kolla, KOLLA, uthusdörrarna har faktiskt varit gröna en gång i tiden!
Det är så roligt då skrapning av färg, precis som rivande av tapeter i flera lager, kan vara som en resa tillbaka i tiden :-)

Kramar
Birgitta



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar