torsdag 5 maj 2022

Inget soffhäng

 Det slits inte mycket på vårt soffhörn just nu......

......och inte blir det några böcker lästa i lampans sken heller.

Vi är ute varenda dag i det helt fantastiska vårvädret. Kanske inte så varmt alla dagar, men då blir det ett extra lager med tröja under jackan, och så får man jobba sig varm :-)

Vårt uthus väntar på knutar, foder och utbyte av några läktbrädor i fasaden, men maken har haft lite annat att göra så det får vänta lite till.
Jag rensar i rabatter och odlingsdelar. Gräver lite, flyttar växter, krattar gräsmatta, planerar för sommaren.....och leker med Rambo som vill vara med ute men hittar på en massa bus om han blir lämnad ensam för länge. 
Precis som inne kräver han inte att vi leker med honom. Han förströr sig bra själv, men då får vi också räkna med att han inte skiljer på vad som är ok att hitta på och vad som inte är det :-D

Jag älskar känslan av att vara i trädgården och fixa hela dagen och sen komma in, duscha och känna mig så där lagom mör i kropp och knopp. 
När energin fått utlopp kan också huvudet vila och jag sover mycket bättre på nätterna.....och så är det så roligt att gå runt i trädgården och se hur prydligt det blir när bruna fjolårsstjälkar och blad ersätts av blommande vårlökar. Min bästa tid är precis just nu!

KRAM till dig och ha en jätteskön torsdag!
Birgitta 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar