söndag 30 augusti 2020

Höstluft

Nu börjar vi tända ljus på kvällarna, och fixar en kopp te som dricks i favoritfåtöljen tillsammans med en inspirerande inredningstidning eller en bra bok. Det var mysigt att göra det igår när regnet öste ner och gav välbehövlig väta till trädgården!

Får sån lust att byta möbler, byta färger, börja boa in mig igen efter allt uteliv......och igår fick jag till och med lust att städa. DET hör inte till vanligheterna. Städar gör jag ju förstås då och då, men inte speciellt ofta med lust, snarare mer för att jag är tvungen :-)

Känns skönt att snart få trycka på pausknappen för allt sommar renoverande och låta trädgården gå i vila. Känns skönt att vi också förhoppningsvis ska få lite mer vila.....jag börjar bli less på renoverande :-)

Ha en fin vecka!

Kram Birgitta

 

2 kommentarer:

  1. Jaa... ni behöver verkligen vila! Jag gillar också innelivet medan regnet och blåsten härskar utanför fönstren. Välkomnar faktiskt september i morgon! Angående städning, hm, ett nödvändigt ont för det mesta. Blir mest dammsugaren, man har ju långhårig katt!

    Vilken vacker blomsterbild.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Hi hi. . . trodde aldrig du skulle skriva det. . . förstår så väl att du är trött på allt renoverande! :-) Nu är din tid kommen att sjunka ned i fåtöljen och ta det lite easy!
    Ha det så härligt! :-)
    Kram

    SvaraRadera