onsdag 5 augusti 2020

Lite kreativt skapande

Förra året köpte jag en väggljusstake och hade en idé om att fästa den i en gammal tavelram, men det blev inte alls som jag tänkt så den där väggljusstaken blev liggande.
i måndags började jag röja bland sparade saker och hittade då en ram som passade perfekt!
NU blev det som jag hade tänkt :-)
Ville ha ramen i sovrummet så en överbliven tapetbit från vår fondvägg fick pryda bakstycket
Borrade två små hål runt övre ringen och fäste med en metalltråd.
Den gamla "Ringkabel" plattan tyckte jag passade bra där nere i hörnet. Gillar såna där små detaljer :-)
Klar att sättas upp!
Ljuset är ett batteriljus med timer som följde med ljusstaken......så smart för här skulle jag aldrig tända och våga lämna ett riktigt ljus, men det här får lysa.

Funderar på om ramen ska få en kompis av något slag. Tycker det fattas något, men vet inte riktigt vad......eller.....det ser lite för perfekt "rektangulärt" ut och då brukar jag känna för att lägga till något som bryter det hela.
Får suga lite på det :-)
Har skrivit det här inlägget med den nya uppdateringen som blogspot tydligen tycker jag ska ha. Har inte lyckats få den att visa någon förhandsgranskning trots att den så snällt i ena hörnet talar om att förhandsinställning förbereds.
Ska bli spännande att se hur det ser ut när jag publicerar......

KRAM
Birgitta


5 kommentarer:

  1. Kul idé att rama in väggljusstaken. Jättesnyggt! Skönt med ett säkert batteriljus. Jag har inte testat att göra inlägg med nya gränssnittet. Jaså. Ingen förhandsvisning? Det vill man ju ha!! Så trist när något som fungerat så bra ska bli sämre. Hoppas det är ett övergående problem.

    Ha en fin dag.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Åh så snyggt! Det där gillade jag verkligen! Samtidigt blev jag lite "full i skratt", det är första gången jag hittar till din blogg, och detta är då första inlägget jag läser... och jag har precis nyligen ramat in små tapetbitar till tavlor här i vårt kusthus. Har inte ens hunnit med att visa förändringen på min blogg än, men det kommer. Så lustigt att du visar just en tapet-tavle-ljusstake ;) :)
    /Maria

    SvaraRadera
  3. Det blev riktigt snyggt! Både ljusstaken på väggen och blogginlägget!
    Ljuset ser så äkta ut, hann redan tänka att sådär skulle jag aldrig våga :)
    Hur har du gjort med texten, den finns inte att hittas på min blogspot...
    Ha en fin dag i morgon!

    SvaraRadera
  4. Grattis du har uppdaterat, själv lät jag den tidigare vara kvar. Har nog med att "lära" mig min nya mac och alla dess kommandon m.m. Bra att du låter ljustavlan hänga ett tag och låta tiden se em det behövs något mer - själv tycker jag det ser bra ut. Du har många bra idéer och många fyndlådor att ösa ur.

    SvaraRadera
  5. Jätte snyggt men när jag såg bilden tänkte jag direkt på brandfaran. . . .men det hade du ju löst på ett bra sätt! Ljuset ser verkligen naturtroget ut!
    Ha en fin helg!
    Kram

    SvaraRadera