onsdag 12 augusti 2020

"Krogen i skogen"

 När vi var till Karlsborg passade vi på att kolla om det möjligtvis fanns ett bord ledigt på "Krogen i skogen"......och vi hade sån tur att det fanns det!

Det här stället har ofta fullbokat så man bör alltid ringa och boka bord innan man åker dit!

I folkmun kallas det för "Krogen i skogen", men det registrerade namnet är Tivedens Mat och Café.
Låter ju mycket mer unikt med "Krogen i Skogen" :-)

Vi åkte cirka 25 minuter rakt ut på vischan från Karlsborg där en gammal lada blivit en väldigt populär restaurang och jag kan förstå varför.
Bara den känsla jag kände när jag klev ut på baksidans terass och såg det här......man ville bara sjunka ner på de gosiga fårskinnsfällarna och NJUTA!.....och det gjorde vi :-)
Restaurangen verkar inte ta speciellt många personer i taget därför blev vi väl omhändertagna och kände att vi verkligen trivdes med att sitta där läääääänge och äta med grönskan som vy och fågelkvitter som musik.

Det är en helt vanlig röd lada där en del av väggen fram till och baktill försetts med glasade entré partier innanför de bastanta dubbeldörrarna av trä.
Kan tänka mig att det bara ser ut som en lada när det är stängt för det finns egentligen inget som då skvallrar om att det här är en restaurang.
Så enkelt, men ändå så helt unikt!
Menyn bjöd inte på så stor variation och tyvärr var inte den tonfisk jag beställde som varmrätt någon höjdare, men förrättens tapas var en fullpoängare.....så gott!!!
Känner ändå att maten inte var det jag bär med mig som den finaste upplevelsen utan det var tveklöst den fantastiska miljön och att få dela hela upplevelsen med min älskade familj <3

Tänker som Ernst....."I det enkla bor det vackra".
Varför krångla till det när det kan bli så här fint med lite fingertoppskänsla!
Må så gott!
Kram
Birgitta

1 kommentar:

  1. Tänk att det går att driva krog i skogen. Vår natur blir tydligen mer och mer uppskattad. Och nu mer än någonsin. Så härligt tycker jag som är trädkramare sen födseln.

    Önskar du kunde upptäcka Nesser. Han är beroendeframkallande, hihi!

    Ha en fin helg!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera