lördag 18 april 2020

Nybäddat

Den där övre hallen som skulle röjas har fortfarande inte blivit röjd......det finns ju så mycket roligare jobb än det.....som att bädda fint :-)
Det nyrenoverade gästrummets inredning tar form lite i taget när jag får allt att stämma och det kändes svårt till en början att veta vart jag skulle börja för det ville liksom inte falla på plats!

Tänkte först att rummets väggar skulle målas i dovt gråblått, men valde till slut en ljust grå mineralfärg som blev väldigt fin, men ganska intetsägande.
Då gällde det att istället föra in färg i inredningen och där återkom jag till det gråblå, men så såg jag det här blommiga påslakanet. Det nästlade sig in i min hjärna och ville inte släppa taget :-)
Tyckte ändå det blev lite för blommigt så jag köpte det inte första vändan......inte förrän jag insåg att det skulle bli jättefint att kombinera med ett annat påslakan i linne i en ljust olivgrön färg.......och en oanvänd sängkappa i svart som jag tänkt sälja men inte fått tummen ur att sätta ut till försäljning.
Då kändes det rätt!
Till det nya letade jag fram det vackra överkastet som min mormor virkat......och la till en pläd i ull med helt rätt nyans som jag haft i favoritfåtöljen i vardagsrummet.
Voilá!
Det ville inte bli blått i det här rummet :-)
Nu fattas en sänggavel och i vårt uthus finns en dörr jag tror skulle bli bra, men för att få den att passa måste jag be kära maken om hjälp med sågning......och så måste den först skuras för den är vääääääldigt smutsig!
Så var sängen klar....."bara" resten kvar.

Många vändor har jag bläddrat genom annonser på blocket i jakt på en gammal skänk, sideboard eller lådbyrå att ha i gästrummet istället för det slaktade skrivbordet som blev sängbord i vårt sovrum. 
Har inte hittat något inom rimligt avstånd och det har heller inte känts bra att fara runt på loppisar i de här tiderna, så det blev en "Quick fix"......några platta paket att montera ihop
Vad det blev av dem ska jag visa i nästa inlägg för nu ska jag putsa på ett fyndat månbord som också ska få plats i gästrummet. De där påslakanen var startskottet, nu rullar det på med resten av inredningen :-)

Ha en bra lördag <3
Kram
Birgitta



3 kommentarer:

  1. Smakfullt och inbjudande! Vem skulle inte vilja sova där? Spännande att se vad paketen innehåller.

    Må gott.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Så fint det blir. Väntar med spänning på sänggavel, månbord och vad som är i det platta paketet. Undrar vem första gästen blir?

    SvaraRadera