lördag 4 april 2020

Inga tulpaner

Vi har haft gäster vid vårt hus när vi var till Nya Zeeland.....eller vet inte om jag vill kalla dem gäster precis......jag har då inte bjudit in dem!
Är ganska övertygad om att det är rådjuren som tyckte det var perfekt att komma till vår trädgård och kalasa på tulpanerna när varken vi eller hunden störde dem :-(

Så.....inga stora gula tulpaner med sina röda strimmor kommer att pryda våra rabatter den här våren.
Får glädjas åt krokusarna som i alla fall står kvar
.......och snart kommer det massor av pärlhyacinter i både blått och vitt. 
Fröken april må vina runt knutarna och bjuda på både hagel och snöstorm, men blommar gör det ändå.....fast inte med tulpaner då.

Ha en bra lördag!
Kram
Birgitta

3 kommentarer:

  1. Så försmädligt! Jag förstår att du är ledsen. Men man kan inte bli arg på de vackra djuren... om jag var ett rådjur skulle jag äta upp alla tulpaner jag hittade. Ni får glädja er åt allt de inte åt upp!

    Ha en fin lördagskväll.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Vilken osis. . . du får plantera Påskliljor och Narcisser istället för det tycker inte rådjuren om!
    Visst är det härligt i naturen just nu när så mycket vårblommor lyser upp!
    Ha det så fint!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Oj, vad tråkigt med tulpanerna. Vi hade också besök för ca. 1 månad sedan precis nedanför köksfönstret - grrrrr! Men nu har jag tre tulpaner som blommar ur de söndergnagade bladen. Inte så som jag tänkt men i dessa tider gläds man åt det lilla.

    SvaraRadera