lördag 28 september 2024

Spegel

 

Kanske ni kommer ihåg att jag köpte en så vacker spegel på second hand tidigt i våras?

Den har suttit på något slags underrede, men när jag köpte den var det bara den här delen som fanns. Den stod högt upp på en hylla, var så smutsig att jag trodde jag skulle behöva byta glaset för att det var förstört, men jag föll som en fura :-)

Försöker nu ta tag i alla "att göra" projekt som ligger och dräller lite varstans så maken var så snäll och kapade till en gammal regel, fräste kanterna med överhandsfräs och borrade två hål. Jag plockade fram svart färg, målade och vips hade jag fått en fot att montera spegeln på. Blev precis som jag hade tänkt och så är det en sak mindre på "att göra" listan :-)


Den passar bra där på skänken i gästrummet, men var ska jag då göra av den gamla symaskinen som brukar stå där? Hmmmm......antingen har vi ett för litet hus eller så har jag för många saker :-)

Lördag! Ha en fin dag!
Kram
Birgitta



1 kommentar:

  1. Vad bra det blev! Du har nog för litet hus, hihi?
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera