onsdag 18 september 2024

Liten krusidull

 Kommer ni ihåg att jag funderade på om vi skulle ha någon snickarglädje på vår nybyggda veranda....bara en liten detalj?

Nu har den fått två såna små detaljer. Gjorde kanske inte så stor skillnad, men jag hittade 5 st konsoller på second hand för 15 kr/st så jag köpte allihop och 2 st hamnade här :-)


Och titta, titta, nu är panelen målad och kanske maken får ihop ramen till lådan framöver. Pärlsponten till fronten är grund och kantmålad så bara att sätta upp när det finns något att fästa dem i....

Sen ska det upp kantlister och foder där på insidan och nu är det bestämt att allt ska få bli så här fint grågrönt.....även foder. Ser redan framför mig hur bra det kommer att bli med en platsbyggd låda och två sköna fåtöljer att sitta och filosofera i där på verandan :-)

I kväll kommer en svägerska med tåget från Stockholm. Hon ska ta hand om hund och hus medan maken och jag tar lite välbehövlig semester. Ser fram emot några dagar utan ett enda "måste". Det ska bli sååååå skönt!

KRAM
Birgitta





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar