torsdag 1 augusti 2024

Måla utemöbler

Äntligen tog jag mig själv i kragen och satte igång med jobbet jag dragit på alldeles för länge.....måla utemöbler.

Titta så vita och fina stolarna blev!

Jag fick de här stolarna och en soffa av en vän för säkert 8 år sedan och då var de helt ok, men när de började släppa färg borde jag ha gjort något åt det på en gång istället för att år ut och år in gå och titta på möblerna utan att göra något åt det. Som om det på något magiskt sätt skulle ha fixat sig utan att jag ens hade behövt lyfta ett finger. Önsketänkande.....

Det straffade sig med att jag fick sååååå mycket mer jobb än jag skulle ha haft om jag tagit itu med det i tid!

Vi använder egentligen inte de här möblerna till att sitta i. De är mer en del av utemiljön så att man kan sätta sig i dem om man vill. Bara det att jag väldigt sällan sätter mig i dem......

De få gångerna jag gjort det....satt mig i en av de där stolarna och blickat ut över trädgården ser jag bara allt jag borde göra istället för att kunna njuta av det jag har gjort. Det börjar ganska snart krypa i benen så jag sätter fart igen. "Hopplöst fall, doktorn grät"! Men, de pryder sin plats där de står....i alla fall nu när de är vita och fina igen :-)

Jag trodde ett tag att jag inte alls gillade att måla, men upptäckte sen att det kan vara rogivande att måla bara det att jag verkligen inte gillar att göra underarbetet utan vill sätta igång och måla direkt. Det kunde jag definitivt inte göra nu utan fick ladda upp med färgskrapa, morakniv, sandpapper, trasor, målartvätt.....och tålamod.

Jag fixade det och idag kunde jag ställa tillbaka de vita, fina, nymålade stolarna......och soffan som också är vit och fin igen. Åh, så skönt att ha det gjort!!!

Ha en härligt fin kväll så här den första dagen i augusti månad!

KRAM

Birgitta





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar