torsdag 15 augusti 2024

Lamborghini

 4:e december 2023 fyllde maken 70 år och av sönerna fick han en upplevelsepresent från Dream Car Experience......och den presenten inkasserade han igår på Mantorp Parks racingbana

Där fick han köra en häftig Lamborghini och den här maken var inte rädd för att trycka gaspedalen i botten, toppa 230 km/tim och komma in med en lätt sladd på alla fyra hjulen i en kurva :-)


Det var häftigt även för oss som stod på sidan om och hörde det där accelererande motorljudet när han gick in på raksträckorna och han hade otrolig tur med vädret som var helt perfekt för en racingtur!

Nu säger han att han inte skulle ha något emot om han fick även den där bilen i födelsedagspresent....men nä, tyvärr min make, en leksak för flera miljoner kommer nog inte att bli aktuellt :-)

Yngsta sonen och hans flickvän var med till Mantorp och efter genomförd körning åkte vi gemensamt till Karlsborg där vi bokat hotellrum och sammanstrålade med äldsta sonen efter hans arbetsdags slut.

Så, så mysigt att äta god mat, dela en flaska vin,  prata ikapp, kramas och sen gå till hotellet i den ljumma nattluften. Karlsborg är en fantastiskt fin liten sommarstad!

Vi har landat hemma igen och här väntar fönster på att målas en andra vända, men det gör jag inte idag för nu längtar jag bara efter att få krypa ner i min egen svala säng och läsa boken som länge legat på vänt.....så det ska jag snart göra.

Fina augustidagar önskar jag just dig som kikar in här!

Kram

Birgitta





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar