tisdag 27 augusti 2024

Årstider

Våren är den årstid jag älskar mest. När jag var yngre längtade jag alltid efter vår och tyckte sen när våren kom att den bara svischade förbi utan att jag riktigt hann med.

Nu när jag är pensionär kan jag mer ta tillvara på min tid på det sätt jag vill och hinner njuta av alla årstider på ett annat sätt än då jag yrkesjobbade, men tänkte här om dagen att tiden går så himla fort!

Det var ju nyss maj och hela våren och sommaren låg framför oss......nu är vi redan i slutet av augusti!

Fast.....även om jag är en utpräglad vårmänniska börjar jag i år faktiskt längta efter höst. Börjar längta efter svalare väder, tjocka tröjor, sockor på fötterna, tända brasa i kaminen OCH tända levande ljus.

Längtar efter att lägga undan målarpenslarna, färgburkarna och trädgårdsredskapen. Låta trädgården gå i vila och även få lite mer vila själv.

Det har varit en intensiv vår och sommar med försäljningen av Dalagården, loppisen i Fjärdhundra och allt vi ville hinna med här hemma innan hösten knackar på dörren. Börjar längta efter mörkare kvällar och att få krypa upp i favoritfåtöljen med en bra bok, en kopp te och en varm filt över axlarna.

Men, det utlovas 25 gradig värme några dagar framöver och jag ska åka en vända till Fjärdhundra innan vi  tar tag i det sista jobbet på verandan så inte riktigt dags än för att slå ner rumpan i favoritfåtöljen, men snart så...... :-)

Må så gott och njut av din tid!

KRAM

Birgitta


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar