lördag 1 juni 2024

Finlands vita ros

Har i flera omgångar köpt och planterat de vackraste rosor i vår trädgård, men alla har dött förr eller senare. Sen fick jag ett litet skott av "Finlands vita ros" av vår granne. Det lilla skottet grävde jag ner utanför växthuset och titta på den nu! Så fantastiskt vacker, och doften......önskar jag kunde skicka med den för man blir som tjuren Ferdinand som bara vill lukta på blommorna :-)

Den blommar bara en gång om året och blomningen i den här värmen blir nog ganska kort så det gäller att njuta varje dag......och det gör jag! Beundrar de olika stadierna från knopp till fullt utslagen blomma och förundras över mängden blommor. Var tvungen att ge den extra stöd med snören runt om för grenarna böjdes annars till marken av tyngden.

Vår trädgård är som vackrast på våren och jag blir lycklig av alla de stadier av blomning som kommer och går. 
Minns den platta gräsmatta som var här för 11 år sedan och inser att vi inte bara har jobbat med byggnaderna utan också med trädgården för att få all den blomsterglädje som finns där nu :-)

Blommigt doftande lördagskramar från mig till dig.
Birgitta




 

2 kommentarer:

  1. Underbar ros! Har haft den och njutit av den som du gör.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den är fantastisk! Kanske känner du någon som har den nu så du kan sticka näsan i väldoften? Hoppas det!
      Hjärtlig kram till dig!
      Birgitta

      Radera