söndag 9 juni 2024

Björkspirea

Jag älskar spireor för att de inte alls är knussliga med jordmån och vattning och har flera sorter i vår trädgård.

När vi renoverade uthuset 2022 gjorde jag en rabatt på kortsidan av överblivna kantstenar och där hamnade 3 små Björkspireor. De är nog mina favoriter.
Det såg ganska pyttigt ut då första året.....men de blommade så fint!

2023 blommade också de vita pärlhyacintlökarna som jag petade ner mellan de små buskplantorna som hade hunnit sträcka lite på sig

......och så här ser de ut nu i juni 2024. Så vackert!

Sitter och lyssnar på regnet som formligen piskar ner. Åskan mullrar och himlen är blåsvart.
Det behövs regn, och lite har det regnat sen igår, men det här blåsandet och de korta skurarna av skyfall är inte alls optimalt. Ändå tackar jag för varenda droppe som faller......och hoppas det kommer mer!

Ha en riktigt skön söndag!
Kram
Birgitta 







 

6 kommentarer:

  1. Så fint du gjort! Det är verkligen skillnad från första året.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Hanna! Det är alltid roligt att jämföra både hur det växer och före/efter när man renoverar. Då ser man att det händer något :-)
      Ha en fin söndagkväll! Kram
      Birgitta

      Radera
  2. Fram för fler säkra kort, så oändligt vackra!
    Önskar dig en fin ny vecka. Nu njuter vi av regnet... också.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker om "säkra kort" eftersom jag älskar att göra fint, men är sämre på att sköta om :-)
      Det känns skönt med regn och svalare väder. Har fått lite inomhusjobb gjorda och trädgården blir vattnad utan att jag behöver jobba för det. Perfekt!
      Allt gott till dig! Kram
      Birgitta

      Radera
  3. Björkspirea! Tack för att du gav mig namnet på dessa buskar som växer på min tomt. De är enorma och vackra men tyvärr lite svåra att flytta till en plats där de verkligen får visa upp sig:)
    Skorpan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Varsågod Skorpan :-) Roligt att kunna vara behjälplig!
      Kram och ha det så bra!
      Birgitta

      Radera