torsdag 20 juni 2024

Stor och liten

Jag har handlat väldigt lite på second hand den sista tiden, men när jag var i Kungsör kikade jag in på ett av mina favoritställen och såg där en så fin sockerströare.

Vände och vred på den, men ställde tillbaka och tänkte "Nej, jag behöver ingen sockerströare". Fortsatte att titta, men den där ströaren ville inte lämna mig. Bestämde att om den finns kvar när jag går tillbaka så köper jag den. Den fanns kvar, så för en 10:a blev den min :-)

När vi var i Grangärde i söndags för att vänta ut visningen på vår Dalagård slank jag in på loppis där. Tänkte inte köpa något, tog inte ens med mig plånboken.....men så hittade jag en saltströare i samma serie som sockerströaren. Pris 10kr. Kunde jag låta bli att köpa den? Nej, så klart inte. Det var ett lätt beslut att hämta plånboken:-)

Vad är det med det där att dras till något man redan har fast man inte behövde vare sig det ena eller det andra?

Midsommarafton i morgon.
Önskar er alla en superfin dag och skickar här en riktigt solig sommarkram!
Birgitta


2 kommentarer:

  1. Ibland går det bara inte att stå emot!
    Glad midsommar!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, tydligen inte :-)
      Ha en skön midsommaraftons kväll!
      Kram
      Birgitta

      Radera