torsdag 30 maj 2024

Smörblommor

Maken for fram med röjsågen på vår Dalagård igår.....och jag sprang och hämtade saxen för att hinna rädda smörblommorna innan de blev hackade!

En bukett ren glädje som lockade fram ett stort leende hos mig :-)

Graderade buketten lite så den kan läggas på en hylla eller en skåpkant och så hängde jag upp den under hyllan på glasverandan. 
Där får den hänga och torka.....

Kanske den sen hamnar någonstans i huset i Dalarna.....eller så tar jag hem den till Strömsholm. 
En bukett smörblommor hittar alltid sin plats!

Nu är gården färdig fixad för visning och vi väntar på att mäklaren ska få klart annonsen och bestämma visningsdatum.
Fram tills dess har vi massor att ta itu med här hemma och det ska bli skönt att kunna fokusera mer på det.

Allt gott till er alla <3
Kram
Birgitta 











 



2 kommentarer:

  1. Vackraste av vackra! Bara älskar smörblommor och har ända sen jag var liten plockat och även i vissa perioder torkat dem.
    Solkramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så har även jag gjort :-)
      Ett år plockade jag massor av smörblommor och fyllde hela krönet på köksskänken så de spred glädje i torkad form hela vintern.
      Ha en riktigt fin helg Eva-Mari! Kram
      Birgitta

      Radera