onsdag 27 mars 2024

Narcisser och påsktupp

 

Jag är ingen påskpyntare. 
Det finns egentligen bara en sak som oftast får komma fram till påsk och det är den stora trätuppen som vi haft i många år.

Går också lätt förbi butikernas alla vagnar som dignar av krukor med gula påskliljor, men köpte en dubbel vit narciss som jag hoppas slår ut i alla fall några av sina blommor lagom till påskaftons lunchen.

Det här blir annars en väldigt kravlös påsk och det känns så skönt! Vi storhandlade igår, men skippar alla tretusenfemtielva olika maträtter och satsar på lax och ugnsbakade rotfrukter på påskafton. Om snö, regn och ruskväder håller sig borta tänkte vi åka en sväng till vår Dalagård. Börjar bli dags att planera för de sista lite större jobben vi har kvar att göra där. Tänk att vi närmar oss den mållinjen.....efter 18 år :-)

Så.....önskar er alla en riktigt GOD, GLAD och SKÖN PÅSK! Hoppas vi får lite mer vårvärme och i alla fall några solglimtar på våra bleka nunor!

KRAM
Birgitta



 


4 kommentarer:

  1. Jag är lika lite påskpyntare som du men somliga saker bara måste få komma fram!
    Önskar dig en fin tid på dalagården och en riktigt glad påsk.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
    Svar
    1. Läste precis ditt inlägg och log åt de charmiga påskkärringarna som påminde mig om alla saker som sönerna knåpade ihop i förskola/skola och som jag sparade ända fram tills vi flyttade för 10 år sedan. Även om deras alster inte längre finns kvar i fysisk form så minns jag dem och bevarar dem i mitt hjärta :-)
      GLAD PÅSK och KRAM!
      Birgitta

      Radera
  2. Tuppen är vacker och jag älskar påskliljor.
    Viola skickar dig en glad påskhälsning.

    SvaraRadera
    Svar
    1. En glad påskhälsning kommer här till dig också :-)
      Birgitta

      Radera