lördag 9 mars 2024

Kompisar

 Ibland trillar jag över second hand fynd som känns så självklara att köpa.....som de här små kryddburkarna "Kardemumma" och "Kryddnejlikor"

För många år sedan köpte jag den större burken "Katrinplommon" och har sett de här burkarna lite då och då, men de brukar vara så pass dyra att jag har låtit dem stå kvar. 
Att kika in på second hand handlar för mig om en spänning i vad jag kan hitta för saker som tilltalar mig och verkligen känns som fynd, inte om att jag nödvändigtvis måste ha något med mig ut därifrån. 

De här burkarna, som till och med har sina lock kvar, var prismärkta med 15kr/styck på en lite avsides belägen second hand i Enköping. Visserligen var de väldigt feta och smutsiga efter att säkert ha stått på typ en kryddhylla nära en spis i många år, men sånt är ju lätt att åtgärda med varmt vatten, diskmedel och diskborste, så det var ändå ett väldigt lågt pris. Ett fynd.....enligt mig!

Kan ge mig på att jag nu kommer att titta extra noga efter burkar med andra kryddtexter än de jag har, och om jag hittar någon med bra pris kommer det garanterat att bli fler kompisar där på hyllan i köket. Så lätt var det att börja samla på något :-)

Varma kramar
Birgitta


4 kommentarer:

  1. Ja det kan man kalla loppisfynd. . . 15 kr är ju verkligen billigt. . !!! :-) Så klart ska du hålla uppsikt efter fler kompisar! :-)
    Ha en fin söndag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Pratade med en vän som, precis som jag, älskar second hand, och vi var eniga om att det numera gäller att hitta de där lite udda ställena för att kunna fynda. Det är fortfarande oftast billigt även på de större ställena här runt omkring.....men inte alltid så det känns som "fynd".
      Jag är glad över mina kardemumma och kryddnejlikor burkar :-) Kram
      Birgitta

      Radera
  2. Verkligen fynd!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, så kändes det! Inget att fundera över. Bara att stoppa i kundkorgen :-) Kram
      Birgitta

      Radera