torsdag 29 juni 2023

En loppismix

 Hittade en så charmig gammal borrsväng, en träplatta och en rund smidesljusstake med 4 ljushållare på loppis. Av det blev det en unik ljusstake :-)

Maken fick hjälpa mig att skruva fast borrsvängens överdel i träplattan så den fick en stabil och bra fot. Vill ju inte ha en ljusstake som riskerar att välta!

Han hjälpte mig också att såga isär den runda smidesljusstaken så jag fick loss ljushållarna, för det var bara de jag behövde. De var lite för perfekt svartlackade så tillsammans med en vän testade vi att rostpatinera dem och det passade bättre.

Nu har jag hittat en liknande borrsväng på vår Dalagård, och eftersom jag har 3 rostpatinerade ljushållare till så fattas det bara en lika bra bottenplatta så kan jag göra en make/maka till min ljusstake för det här är en skapelse helt i min smak :-)

Ha en fin torsdagskväll!
Kramar
Birgitta



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar