söndag 25 juni 2023

Renault Clio

 Så har midsommar passerat och det har också min födelsedag som alltid infaller före, efter eller till och med på midsommarafton......och i år önskade jag mig ett stooooort paket :-)

Efter vår resa till Nya Zeeland 2020 tog vi beslutet att försöka klara oss med bara en bil från att tidigare ha haft två och det har funkat bra under pandemin då vi ändå hade mindre av både aktiviteter och umgänge, men det här året har det känts begränsande. 
Så nu när jag skulle fylla år hade jag bara en önskan.....att få en liten begagnad bil som kunde vara min egen när jag vill åka någonstans.....och det fick jag!

En vit liten pärla.....en fransk vit pärla!
Jag körde Renault 5 på 1980 talet och det funkade bra så jag ska nog trivas med den här madamen också...eller är det kanske en mademoidelle? Det är i alla fall ingen monsieur :-)

Vi hämtade henne i Tyresö utanför Stockholm igår och vi klarade av att tråckla oss ut ur storstadstrafiken hon och jag utan missöden. Så nu har hon blivit en lantis och jag ska ta väl hand om henne!

Kram
Birgitta






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar