tisdag 13 juni 2023

Daggkåpa och vattenmelon

 +27 grader. Tänkte huset skulle få sig en uppfräschning inomhus, vilket verkligen behövs.....men vem sjutton vill städa när det är helt underbart att bara sitta ute i skuggan och låta vinden blåsa genom håret :-)

Nä, jag plockar en bukett av jättedaggkåpa och sätter i den runda glasvasen på hyllan i vardagsrummet och skär upp vattenmelon till mig och maken. Dammråttorna och oredan tar jag itu med en annan dag :-)

Soliga kramar från mig till dig som kikar in här!
Birgitta

2 kommentarer:

  1. Nej vem orkar städa i värmen . . . då passar skuggan och melon bättre! :-)
    Idag lite svalare här och lite (med betoning på lite) regn. . . hade verkligen
    önskat mera för det är knastertorrt här! Så regndansen fortsätter. . .!!! :-)
    Ha det så bra!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Regndansen fungerade åt vårt håll för sommarregnet strilade ner mest hela dagen igår och i morse såg jag att alla slokande växter sträckte på sig igen. Så välbehövligt!
      Hoppas det kommer lite mer väta även över Stockholm. Verkar ju lite ostadigt dagarna som kommer. Dansa på :-)
      Kram
      Birgitta

      Radera