fredag 29 juli 2022

Ljung

 Sista dagarna i juli. 

Det känns som om sommaren sakta börjar dra sig tillbaka med lite mörkare kvällar, daggvått i gräset på morgonen......och ljungen som börjar blomma. Så vacker!

Vi har börjat plocka upp potatisen som är söt och god, helt annorlunda i smaken än den man köper i affären och växthuset dignar av vindruvor, tomater, paprika, chili, sallad och örter. Det har varit ett himla vattnande alla solgassiga dagar, men när det är dags att njuta av en varm klarröd tomat att bara stoppa i munnen är det såååå värt det!

Har hört de som gnäller över att det varit en dålig sommar, men jag som har det så lyxigt att jag kan njuta av varje dag utan att behöva gå till jobbet tycker det har varit en helt fantastisk sommar. Speciellt en helt fantastisk vår som började i mitten av april och sen bara fortsatte! Fast.....det där är så klart subjektivt eftersom det beror på vad man förväntar sig av våren och sommaren :-)

Har haft några dippar av "sommarstress" då det gnagt lite i magen av känslan av att inte riktigt hinna med det jag velat göra, att sommaren är för kort, går för fort, men just nu är det lugnt.
Vi har några kantstenar som ska grävas ner här hemma, och lite jobb kvar på vår Dalagård, men annars kan faktiskt hösten få komma smygandes med lite lägre temperaturer, tända ljus på kvällarna och en trädgård som sakta går till vila.

Tänk vad skönt ändå att vi har våra fyra årstider, att varje månad har sin charm! Inte alltid jag har kunnat tänka och känna så, men i år finns känslan av att jag ska ta tillvara på varje fin sommardag vi har kvar.....och sen ska jag njuta av hösten :-)

Det är fredag och vi ska iväg på lite äventyr. Älskar äventyr, både små och stora :-)

Ha en underbar dag alla kära bloggvänner!
Kramar
Birgitta





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar