onsdag 21 oktober 2020

Det sprakar

 

Borde ge mig ut på en promenad.....men himlen är inte alls blå som på de här bilderna.....snarare enhetligt grå, med regn hängande i luften.

Fast löven hänger lika lysande gula, de iskalla vindarna från igår har mojnat och jag har ju faktiskt fina röda gummistövlar och en lika fin röd regnkappa från "Ösregn of Sweden" att ta på mig så lite väta borde jag klara.

Kan ju inte bara sitta o mysa i fåtöljen och läsa feelgood romaner....eller? 
Jo, så klart jag kan, men lite rörelse i benen och frisk luft behövs också!


Ha en fin dag!
Varma kramar 
Birgitta


5 kommentarer:

  1. Ingen blå himmel här heller. . . .regn & rusk & dimma idag! Men promenaden väntar och jag har liksom du inhandlat nya regnkläder och stövlar! Mina stövlar är rosa (!) aldrig haft den färgen förut. . . men piggar upp i höstrusket. . .!!! :-)
    Ha det så bra!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det finns så mycket fina gummistövlar, varför köpa något grönt tråkigt när man kan köpa rosa till exempel :-)
      Jag skippade faktiskt både regnjacka och stövlar igår, tog gore tex skor och friluftsjacka och gick en rask promenad på en och en halv timme. Regnade några droppar, men annars jätteskönt!
      KRAM
      Birgitta

      Radera
  2. Ser att jag missat några av dina inlägg. Har inte fått upp dem på min läslista! Märkligt...
    Här har snart alla löv fallit trots endast en frostnatt. Snön som kom i tisdags regnade snabbt bort och lika gott är det. Det räcker om den kommer till advent!
    Minns ditt röda regnkappeköp... eller var det maken... som? Vi vet ju att det inte finns något dåligt väder!

    Hoppas du har det bra trots regn och rusk. Man FÅR vara inne nu!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilket minne du har.....ja, det var maken som fick mig att köpa den fina röda regnkappan med blommigt foder :-) Vi fick ingen snö även om det flaggades för att det skulle ha kunnat komma även i våra trakter, men regn har vi fått.
      Just det där med att blogglistan ibland inte visar senaste inläggen har jag råkat ut för då och då, men nu är du här.....och glad för det är jag :-)
      Ja, man får vara inne, men det var jätteskönt med en promenad igår!
      KRAM
      Birgitta

      Radera