lördag 6 juni 2020

Lila Syrener

Igår fyllde yngsta sonen 29 år och vi samlade vår fina familj för lite god mat och en stunds samvaro.
Då känns det ju extra roligt att ha ett städat hus med blomdoft.
Inte för att sönerna direkt bryr sig, utan mest för att jag tycker det är roligt :-)
Våra syrener är alldeles strax utblommade, men än kan man plocka fina buketter med ljuvlig doft.....så det gör jag :-)

Det känns så lyxigt att kunna gå ut och bara ta för sig av allt som blommar. Naturens smörgåsbord liksom, både utanför och innanför vår tomtgräns.
Nu blev det lila syrener på den svarta kommoden i hallen. Så fint!

Vi har en sån där skön lugn mysdag idag då huset är i ordning, regnskurarna avlöser varandra och vattnar trädgården (väääääldigt bra!), kontot av närvaron av "barnen" är påfyllt och det finns till och med rester till en 3 rätters middag för maken och mig kvar från igår. 
Vi är inte ute och viftar med svenska flaggor, men det är en helt ok dag ändå :-)
Hoppas att du har en fin dag du också!

KRAM
Birgitta

2 kommentarer:

  1. Jag sniffar på de ofantliga mängder syrener som väller över villastaketen under mina promenader. Nog blommar de ovanligt rikligt i år? Doften är ljuvlig, det doftar examen överallt! Kul med en "äntligen träffas-dag". Jag har också fått träffa de mina, på behörigt avstånd förstås och utan kramar. Så konstig känsla...
    Har en grönbladig stor krukväxt som jag tänker göra ett inslag om i morgon. Kan inte hitta vad den heter någonstans. Tror nog du vet... men sökningar på google ger inget svar!

    Önskar dig en fortsatt fin helg.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Ja syrenerna har en otroligt härlig och stark doft. . . .undrar om de inte har lagt på lite extra i år! Man bara går runt och sniffar och njuter av alla dessa färger och mängder oxå!
    Det blev inget flaggviftande här heller. . . .regnet öste ned och alla höll sig inomhus! Är lite avslaget som allt annat just nu!
    Ha en fin söndag!
    Kram

    SvaraRadera