måndag 21 januari 2013

Så fina naglar!

Helgen har rusat iväg, men den har varit full av minnesvärda upplevelser!

Igår var maken och jag på Formexmässan i Älvsjö från det att mässhallarna öppnades tills de stängde. Formex är (för er som inte redan vet) en stor mässa för grossister och återförsäljare inom handel av olika slag. Jag har för mig att det var runt 800 utställare och vi tittade på massor av inredning, hantverk, textil, kläder och goda ätbara saker. Gissa om huvudet var fullt av intryck och kroppen mör efter allt gående!
Vi handlade lite smått och gott som kommer att trilla in allt eftersom i vår lilla butik och Alexander och jag jobbar för fullt med att få till en ny webbshop. Vi startade en webbshop redan förra året, men den fungerar inte som vi vill så nu ändrar vi webbadress och gör om allt jobb och det här kommer att bli mycket bättre!

I lördags hade jag bokat tid hos en nagelteknolog under utbildning för att se om hon kunde trolla med mina händer och naglar :-)

Så här i vintertid är mina händer torra och naglarna går sönder i kanterna
så det kändes både härligt och spännande att sätta sig och bli ompysslad under några timmar!

Jenny är en noggrann och duktig tjej som verkligen vill att allt ska bli perfekt så hon filade och filade och la på lager på lager med fina vita tippar och gele som härdades mellan lagren. Sedan filade och filade hon igen tills hon, och jag, var nöjd med längden och formen på naglarna.
Det kändes som om händerna förvandlades från fula och skrynkliga till att bli något jag inte kunde sluta titta på !!
Som pricken över i valde jag att få en liten vit blomslinga på varje tumnagel. Det var som om våren flyttade in i mina naglar!
I blommorna sitter det pyttesmå glittrande korn som inte kommer till sin rätt på bild, men som skiftar i regnbågens alla färger när ljuset speglar sig i dem

Jag trodde aldrig att det skulle kännas så lyxigt och så roligt att besöka en nagelteknolog...men det är något jag verkligen kan rekommendera!

Jenny utbildar sig på en välrenommerad nagelteknolog utbildning i Stockholm och fram till sin examen har hon starkt reducerade elevpriser. Bor du i Västeråstrakten tycker jag absolut du ska prova det här! Hon har en nagelblogg HÄR där du kan kika på hur mycket fint man kan göra med naglar. Där finns också info om hur du får kontakt med Jenny.
...och jag, jag fortsätter att beundra mina fina naglar!

4 kommentarer:

  1. Så himla roligt att du är nöjd! Ta hand om dig och naglarna nu! Kram kram :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag smörjer och smörjer och smörjer...så nu blir både händer och naglar vårdade :-)
      Stor kram till dig också!
      Birgitta

      Radera
  2. Åh, så härligt lyxigt! Och vad fina de blev!!! Borde verkligen ta tag i mina naglar och händer, de är bedrövliga just nu, torrare än torrast.
    Ja, det är svårt att hinna med mässan på en dag, i alla fall om man ska försöka kika på nytt också. Jag var nog ganska effektiv denna gång och fixade det på 2 dagar, januarimässan brukar ta 3 dagar... Men jag tar mig inte tid till att fundera utan jag beställer det jag tycker om och litar på att det blir bra. Ibland hittar man ju något liknande eller ännu bättre på ett annat ställe, men i värsta fall får jag ändra i efterhand tänker jag. Men det är snabba beslut! Och den här gången tyckte jag det var väldigt inspirerande även om det förstås inte är så mycket som känns "nytt". Men man kan ju inte uppfinna hjulet två gånger, hihi.
    Idag känns det härligt när solen skiner, synd bara att det är såååå kallt!
    Ha en fin dag och njut av dina vackra naglar! Vad duktig Jenny är!!!
    Kram, Carina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kallt är det. Lämnade bilen på service i morse -21 grader...brrrr!
      Visst är hon duktig...Jenny!
      Kramis till dig
      Birgitta

      Radera