onsdag 24 januari 2024

Snö.....igen!

 Väderprognosen igår visade att det skulle börja snöa natten till idag, ändå hoppades jag att det skulle vara fel, men icke då!

Inte för att jag deppar ihop över det vita som täcker allt igen efter veckans regn och blåst, men det känns lite onödigt.....och tydligen ska det komma ännu mer på fredag. Ja, ja, det är som det är med det.

Jag hänger på nätet och googlar knäppkängor, hattar a' la 1880, påsväskor att sy själv och börjar få grepp om vad det är för outfit jag skulle vilja skapa framöver.
Har googlat korsetter också eftersom det sägs att det är underkläderna man ska börja med när man ska sy en klänning eller dräkt inspirerad av en svunnen tid, men än så länge har jag inte hittat något svenskt företag som tillverkar korsetter med så pass smal passform som min kropp kräver.
Är egentligen inte förvånad eftersom jag sällan så där lätt ens hittar kläder som passar perfekt till min storlek XS eller till och med XXS ibland, men det kommer att lösa sig på ett eller annat sätt.

Ute lägger sig nu ett fuktigt dimmigt dis, men det är så härligt att det blir ljusare och ljusare för var dag som går. Tycker alltid vi är på rätt sida av vintern så fort vi går in i januari och här hos oss har fåglarna börjat kvittra i buskarna. Bara det är ju en glädje i sig att höra!

KRAM och ha nu en fin eftermiddag/kväll så här en onsdag mitt i veckan.
Birgitta





2 kommentarer:

  1. Åh vad kul att du också är inne i 1800 - tals bubblan! Det finns ju så mycket fint! Jag kollar alltid i min favo butik "Old Touch" när längtar faller på! De har både försäljning och uthyrning! Men hittills har inköpen mest varit till min provdocka!
    Hos oss har snön regnat & blåst bort nu så det är inte så mycket kvar längre. . .men man får nog räkna med mer vitt framöver förstås! Och temperaturen går upp & ned i en väldig fart!
    Ha en fin kväll!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, nu är jag verkligen inne i 1800 tals bubblan och det finns mycket att lära :-)
      Skulle vara roligt att titta in på Old Touch någon gång. Du har ju gjort några inlägg därifrån och det ser så fint ut!
      Det har varit helt galet den sista tiden då det pendlat mellan -20 grader på morgonen och +2 på kvällen och massor av snö ena dagen och regn den andra, men nästa vecka ser det ut att bli lite stabilare. Håller tummarna för att det stämmer!
      Ha det så bra! Kram
      Birgitta

      Radera