måndag 15 januari 2024

Bäddningstips

 Har sett på Instagram att det ibland varit heta debatter om hur man bäddar sängar. Ena lägret bäddar slätt med överkast och några prydnadskuddar medan andra bäddar riktigt fluffigt med tjocka täcken, skrynkliga linnelakan, massor av kuddar och olika plädar.

Jag tänker att alla får göra som de vill. Har inga synpunkter på det, men ett tips jag såg tog jag till mig och det är hur man bäddar snyggt med två täcken utan överkast......och så bäddar jag numera alltid i lägenheten i Västerås

Hemma har vi king size täcke och lakan, men i stan har äldsta sonen två täcken och två påslakan. 
Tycker det blir ett mycket mer harmoniskt intryck om man lägger täckena på tvären istället för på längden. Det ena tvärs över fotänden och det andra vikt ovanför.
Sen kan man ha hur många kuddar och plädar man vill. Här får det vara lite sparsmakat :-)

Kram från mig till dig!

Birgitta


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar