onsdag 10 januari 2024

Desire

 Det är ett tag sen jag började lägga märke till flaskor med linnevatten, men inte förrän i slutet av förra året köpte jag en och valde då Washologi "Desire" Cotton flower......och den är helt beroendeframkallande!

Säger direkt att jag inte har betalda samarbeten så det här inlägget är bara ett jättebra tips från mig :-)

Jag är känslig för dofter, men vill gärna ha dofter omkring mig så det måste vara rätt sorts doft.....och den här har en helt underbar doft! Tänkte först köpa bara en liten flaska som ett prov, för den finns i typ en reseförpackning också, men jag ångrar inte en sekund att jag ändå köpte den större!

Huvudkuddens örngott kan få sig en liten dusch på kvällen, hallmattan och gardinen i hallen kan också få en dusch om jag vill ha väldoft direkt när jag kliver innanför dörren. Likaså blir det ett moln av väldoft om jag ger kuddöverdragen i soffan en dusch.

Enligt butiken där jag köpte min flaska kan man också ge kläder som lätt blir statiska en dusch, så det går att använda vattnet istället för sköljmedel, men det har jag inte provat så jag vet inte om det verkligen fungerar.

Den här flaskan får också följa med varje gång jag övernattar i lägenheten i Västerås. Känner mig som tjuren Ferdinand som luktar på sina blommor när jag farit runt ett varv med min Washologiflaska även där. ....så ja, verkligen beroendeframkallande :-)

Hoppas du har haft, och har, en härlig dag!
Kram
Birgitta







2 kommentarer:

  1. Jag fick ett linnevatten i julklapp förra året och det doftar tvätt som fått torka utomhus, en himmelsk doft. Jag sprejar in i garderoberna ibland och alla kläder doftar nytvättat! Annars så har jag en personlig doft i sprayform från Body shop som jag använt mig av i många år. Den har en mycket diskret vaniljdoft och jag är också doftkänslig, men tål kanske mer än du.
    Har en pusselperiod just nu och vill bara pussla!
    Ha det bra.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
    Svar
    1. Doften av nytvättat är oslagbar så det låter som om du också har ett favorit linnevatten.
      Åh, pussel! Jag kommer och hjälper dig :-) Älskar att pussla! Har ett roligt pussel som ligger och väntar, men än har jag inte börjat på det.
      Pussla på och ha det så bra! Kram
      Birgitta

      Radera