onsdag 13 december 2023

Surprise

 Äldsta sonen gav sin pappa en liten bonusfödelsedagspresent när vi kom till Karlsborg.

Han hade varit på julmarknad och köpt några verktyg. "Fast de behöver nog putsas upp lite" sa han....

Både maken och jag såg nog ganska förvånade ut över asken med de rostiga verktygen. Jag älskar det mesta som är märkt av tidens tand.....och kläcker ur mig "Åh vilka fina!".....men maken visste nog inte riktigt vad han skulle säga.

Sonen har ett väldigt bra "pokerface", men sprack snart upp i ett stort leende över sin pappas min, plockade upp skiftnyckeln, la den i hans hand och kanske fattade maken då det jag ännu inte hade fattat.....att de här verktygen faktiskt är gjorda av choklad! :-) 

De är heeeelt fantastiska!....och inte sjutton kan man väl äta upp dem?! Eller???


KRAM
Birgitta


6 kommentarer:

  1. Men en sån rolig present till en snickarpappa! Måste googla på var chokladverktygen finns att köpa.
    Och jubilaren måste vara glad över den fina presentvistelsen i Karlsborg. Bara det att samla familjen och kunna umgås i lugn och ro är ju en present i sig.

    Önskar dig en fin dag.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas du hittar chokladverktygen för det är verkligen en originell gåva!
      Vi tänkte att den här jubilaren skulle få upplevelser i present så resan till Karlsborg var en av dem. Den andra ska han få inkassera i vår/sommar. Kommer nog att göra ett inlägg om det om jag får tummen ur och fotar lite då :-)
      Yr väder spådde sol idag, men till min besvikelse finns det inte en enda strimma av blå himmel......inte än i alla fall. Ska ändå strax ge mig ut på en långpromenad. Kram och allt gott till dig!
      Birgitta

      Radera
  2. Precis sådana tänker jag köpa i gåva till ett snickrande barnbarn:) Ser otroligt välgjorda ut!
    Förstår att de blev en succé!
    Skorpan

    SvaraRadera
    Svar
    1. De är förvillande lika riktigt rostiga verktyg.....bara tyngden och doften avslöjar dem :-) En helt unik present eller julklapp!
      Kram till dig Skorpan!
      Birgitta

      Radera
  3. Men vilken läcker present. . .ser precis ut som riktiga verktyg! Hade du inte skrivit det så skulle man ha trott att han fick gamla rostiga i present! Men dessa skulle man ju inte smaka på!!! :-)
    Ha en fin helg & 3e Advent!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. De ser verkligen äkta ut! Läckra i dubbel bemärkelse......tror jag, för som du skriver, inte vill man väl ta ett bett av såna konstverk :-)
      Ja, snart är det helg och tredje advent. Vart sjutton tar dagarna vägen?! Önskar dig också en fin helg och advent! Kram
      Birgitta

      Radera