fredag 22 december 2023

GOD JUL!

Det verkar bli en vit jul här hos oss i Strömsholm.
Har nyss gått en promenad i snöyran. Det snöar inte så mycket, men vitt på marken är det, och yr gör det :-)

Granen står och väntar i hallen. Den ska få sin plats i vardagsrummet, men eftersom braskaminen går varm får granen acklimatisera sig lite i hallen först.

Varje år när granen kommer in känner jag att den är så fin precis som den är. En ledslinga och de gamla ljushållarna med stearin ljus i så är jag nöjd sen......vill inte ha en gran full av kulor och glitter. Överhuvudtaget känns det som att julen får vara ganska lågmäld i år. Jag är inte stressad över någonting och det är en väldigt skön känsla!

Sen vet jag att det ändå blir lite fixande med maten på julafton, men äldsta sonen är utomlands, min älskade mamma hälsade vi på igår och tog då med både mat, jultårta och julklappar, så på julafton kommer yngsta sonen och vi kan hjälpas åt med det lilla som behöver göras innan vi sjunker ner i soffan med chokladasken inom räckhåll och couronnespelet på plats. 
Att spela couronne är en tradition som kommer från makens barndoms jular. Spelet tar lite plats i vårt lilla vardagsrum, men är alltid flitigt använt :-)

Så.....nu önskar jag er alla fina bloggvänner därute en riktigt HÄRLIGT GOD JUL. 
Varm KRAM och MÅ SÅ GOTT <3

Birgitta







4 kommentarer:

  1. God Jul fina bloggvän!
    Hoppas du får en trevlig och stämningsfull helg!
    Kram Miranda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så klart ska vi ha en fin julhelg både du, jag och alla andra :-)
      Julkram till dig <3
      Birgitta

      Radera
  2. Det enkla är det vackra, det tycker både du och jag och den charmigt livsbejakande mysgubben Ernst. Önskar att du får en riktigt fin julhelg tillsammans med familjen.
    Julkram från Eva-Mari

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det så Eva-Mari.....att det enkla är det vackra i vår värld.....och i Ernsts värld :-)
      Varm julkram till dig!
      Birgitta

      Radera