fredag 21 oktober 2022

Krans av kastanjer

 Visst är väl kastanjer vackra?!

Igår när jag gick min långpromenad i solen hittade jag massor av fina kastanjer. Hade ingen påse, men stora fickor i västen så de proppade jag fulla med kastanjer. Blev ganska framtungt att gå sista biten hem :-)

Idag knåpade jag ihop en gyllenbrun krans. Limmade fast kastanjerna med limpistol på en halmstomme och petade in mossa i mellanrummen. Går fort och lätt att göra!....och dekorativt blir det tycker jag.

Önskar dig en härligt mysig oktoberfredag!
Kramar
Birgitta


6 kommentarer:

  1. En så vacker gedigen krans. Tycker också om de vackra kastanjerna. Har dock aldrig gjort något av dem mer än sparat dem i fickan. Lustigt att vi båda bloggar om kransar. Men min är av fårull!
    Må gott!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kastanjer brukar hamna i mina fickor varje år, men inte alltid i den mängd som i år. Det går liksom inte att låta bli dem när de lockande ligger där så blanka och fina :-) Jag älskar kransar i alla dess former....ull är också jättefint! Helgkramar till dig!
      Birgitta

      Radera
  2. Underbar krans!!!!!!

    SvaraRadera
  3. Jätte fin krans! Har aldrig tänkt på att man kan använda kastanjer till det. . . men nu fick jag inspiration!!! :-) Tack!
    Ha en fin höstvecka!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Roligt att kunna inspirera!.....och roligt är det att knåpa ihop en sån här krans så sätt igång bara :-) Varma kramar till dig.
      Birgitta

      Radera