söndag 26 juni 2022

Ett år äldre

 

Så var midsommarfirandet över.....och också firandet av att jag blivit ett år äldre :-)

Vi åt god mat med nära och kära dagen innan min födelsedag för på själva dagen tog min make med mig på en shoppingtur. Hans present till mig var att jag fick välja precis det jag ville ha och han betalade.

Skulle ha passat på att köpa en BMW i8.....det hade varit något!....men istället blev det ett körsbärsträd, nya fina skor och en tröja. Han har en ganska förnuftig fru :-)

Körsbärsträdet står kvar i sin kruka i skuggan på verandan. Det är så stekande hett att jag inte vågar plantera det på den tänkta platsen som är i full sol stora delar av dagen. Den kommer säkert att trivas där när den rotat sig ordentligt, men just nu är jag orolig att den inte ska kunna dra vatten tillräcklig för att klara solgasset. 

Dags att uppsöka solstolen, rulla in den i svalkan under äppelträdet och dunsa ner där med en ny bok. Ungefär vad jag orkar med när termometern visar +31 grader i skuggan!

Sooolig söndagskram!
Birgitta


8 kommentarer:

  1. Grattis i efterskott på din födelsedag! Verkligen frikostig man du har. . . men jag hade nog passat på och slagit till på den där bilen + någon dyr väska. . . .Neeej skämtade bara....man vill ju inte ruinera sin gubbe. . .!!! :-)
    Ha en fin vecka!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack <3 Min make är alltid väldigt generös, inte bara när jag fyller år......och han vet att jag är alldeles för praktisk för att verkligen vilja ha något så dyrt och egentligen helt onödigt som en sportbil. Meeen, om vi hade haft obegränsat med pengar så varför inte :-)
      Allt gott till dig! Kramar
      Birgitta

      Radera
  2. Grattis i efterskott, låter som en fin födelsedag. Det är nog klokt att vänta med körsbärsträdet. Själv tycker jag att det är ganska jobbigt med denna värmen hoppas det blir lite svalare. Tänker på att det är så torrt i naturen och att det troligtvis snart blir vattenbrist. Ha en fin vecka önskar bettysbeundran.blogspot.com

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Betty! Håller koll på väderprognoserna varje dag och är inte ett dugg ledsen över att det verkar vara både regn och svalare väder i sikte. Försökte fixa lite i trädgården idag, men det var helt olidligt i solen. Vinden fläktade lite, men den gör ju att det bara torkar ut ännu mer, så nej, +32 som idag, är inte något jag föredrar heller.
      Kram och ha det så jättebra!
      Birgitta

      Radera
  3. Grattis på födelsedagen i efterskott! Hehe, en BMW hade varit något det. :-) Låter trevligt med ett körsbärsträd. Vi planterade ett för några år sedan, åkte till Gotland och missade att säga till husvakten att hen skulle vattna trädet så det stendog tyvärr. Nu har vi bara kvar stubben som minne..... :-P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Hanna! Kunde inte låta bli att le åt din historia med körsbärsträdet för jag önskade mig ett körsbärsträd när jag skulle fylla 50, och fick också ett som hade färdats många timmar i stekhet bil. Trots att jag planterade efter konstens alla regler och vattnade och vattnade förtvinade det sakta, tappade alla blad och kvar blev bara ett torrt grenverk. Håller tummarna för att det går bättre den här gången, och nu verkar det som om den värsta hettan ska ge sig så trädet äntligen kan få komma ner i jorden!
      Ha det så bra! Kram
      Birgitta

      Radera
  4. Men grattis till ännu ett år! Tyckte du nyss fyllde?
    Ha det gott på din plats på jorden och njut i skuggan.

    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
    Svar
    1. :-) Det kan kännas som nyss, ett år går så fort, men tack Eva-Mari!
      Har fått nog av skuggan, men ska man fixa med något annat blir det än så länge att svettas i värmen och sen stå i kall dusch för att inte få värmeslag. Fast, det var lite bättre idag än igår :-) Kramar
      Birgitta

      Radera