söndag 12 juni 2022

En liten vas

 Inte kan man väl ha för många vaser?!

Jo, det är klart att man kan, men mitt förråd av vaser fick nyligen påfyllning genom en liten loppad godbit :-)

Slipat glas är något jag ofta dras till så när jag fick syn på den här för en guldpeng stoppades den bums ner i kundkorgen!
Brukar tänka att det som blir ståendes i hallen utan att jag direkt packar upp det kanske inte var ett helt nödvändigt köp......men den här diskades ur och fylldes med små knoppiga lupiner från allmänningen utanför vårt hus samma dag som jag köpte den. Så den var nog helt nödvändig :-)

Blev så fin på skänken i köket.....och lupinerna åker i soppåsen efter blomning istället för att stå kvar och fröa av sig på allmänningen. 

KRAM och ha en riktigt fin söndagkväll!
Birgitta
 


8 kommentarer:

  1. Så gulligt! Lupiner är inte min kopp te alls. Men de här knoppiga passar i din fina vas.

    Önskar dig en fin junivecka.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är den gullig den lilla vasen!....och snart kan jag fylla den med kvistar av underbart doftande Schersmin eller en kvist starkt lysande Flammentanz rosor. Eller så plockar jag en solgul bukett smörblommor från dikeskanten :-)
      Måndag idag. Ny vecka med nya möjligheter. Fina dagar önskar jag dig! Kramar
      Birgitta

      Radera
  2. Ljuvligt! Älskar lupiner, maffigare växt får man leta efter:) Fin vas också!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lupinerna är ju kontroversiella, men jag tycker om dem när de är sådär lite lagom utslagna som i den lilla buketten i den loppade vasen. Vi har dem på en liten inklämd allmänning precis vid vår tomtgräns så det är bara att ta saxen och plocka den bukett man vill ha :-)
      Tack för din kommentar och allt gott till dig "Anonym"!
      Birgitta

      Radera
  3. Så fin och så klart var den nödvändig! Som allt annat man loppar!!! :-)
    Ha en fin dag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, men visst var den nödvändig :-) Lupinerna åkte ut idag och i morgon ska den lilla vasen istället få några kvistar doftande schersmin. Den kommer att bli flitigt använd.
      Kramar till dig!
      Birgitta

      Radera
  4. Så jättefint med vasen. Dessa små uppiggande buketter lite här och var i huset gör en lycklig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, bara det att kunna plocka en liten bukett av det som finns i trädgården, eller ängsblommor, är ju ren glädje och den här vasen kräver inte så mycket. Till hösten kan den fyllas med några rönnbärskvistar och till vintern med blåbärsris :-)
      Kram till dig!
      Birgitta

      Radera