måndag 23 augusti 2021

Rönnbär

 Det är rönnbärs år i år.....massor av rönnbär som man kan dekorera med och det är så perfekt att vi har ett stort rönnbärsträd fullt av bär på baksidan av vårt hus. Bara att nypa några kvistar om jag har lust.

Ljusstaken jag köpte förra året är så fin att dekorera efter årstid så nu fick den sparade kuddmossan sällskap av stora klasar rönnbär

.....och de vanliga vita kronljusen byttes ut mot gråbruna rustikljus. Det blev ett helt annat intryck med de här ljusen i alla ljusstakarna i vardagsrummet och de kostar bara 5 kr/st på Mio så det är lätt att unna sig många :-)

Måndags KRAAAAM
Birgitta



4 kommentarer:

  1. Så snyggt på din spiselkrans! Älskar också rönnbär, har plockat några klasar där bären är tänkta bli till hängen. Men än ligger de på vänt!

    Ha en fin dag!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så fint det låter med rönnbärshängen! Tänkte att jag skulle göra en höstkrans med rönnbär, äppelkart och lite annat man kan hitta ute, men än så länge har det inte blivit gjort.....kanske inte blir det heller. Idag gör jag lingonsylt :-) Kram till dig!
      Birgitta

      Radera
  2. Sååå fin ljusstake med fyra ljus på ena sidan och två på andra. Det blir mycket rönnbär i år. Härligt att vi går mot höst tycker jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. I år har jag inget emot att hösten närmar sig.....inte än i alla fall :-) Gillar inte mörkaste november, men september, oktober med sol, hög, klar luft och sprakande färger är så fin! Ha det så bra! Kram
      Birgitta

      Radera