torsdag 26 augusti 2021

Rustikljus

 Jag bytte ut alla de vita kronljusen i vardagsrummet till gråbruna rustikljus. Så mycket mjukare intryck!

Den sexarmade ljusstaken med rönnbär visade jag i förra inlägget. De här ljusstakarna står på bordet. Cissusen som också står på den förnicklade brickan trodde jag skulle dö i vintras då den fick för lite ljus så långt in i rummet, men med vårsolen kom det nya blad och nu är den fin igen :-)

De höga ljusstakarna på vår hemsnickrade vägghylla fick likadana ljus

......och med det här ruggebuggevädret som varit nu några dagar längtar man ju bara efter att tända ljus och mysa!.....och det gör vi i morgon för då är det FREEEEEDAG :-)

Allt gott till just dig!
KRAM
Birgitta

2 kommentarer:

  1. Men vad stiligt det blev med gråbruna ljus. . .man tänker oftast bara på vita ljus! Det köper man av bara farten. . . men nu ska jag testa med annan diskret färg! Tack för det! :-)
    Önskar dig en fin helg!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har också alltid köpt vita ljus, men det blev skillnad med lite färg och de här ljusen som bara kostar 5 kr/st på Mio finns i flera fina lite dämpade färger. Roligt att jag kunde inspirera :-) Ha det så bra! Kram
      Birgitta

      Radera