måndag 9 augusti 2021

Brudspirea med växtkraft

 I flera år har jag tänkt att vår stooooora Brudspirea måste klippas ner, men varje år har den blommat så himla fint så jag har inte haft hjärta att ta fram den stora grensaxen. Visade på försommaren när den blommade så här överdådigt

Meeeen.....i år hände det. Efter att spirean blommat färdigt hämtade jag grensaxen, engagerade maken så han kunde klippa medan jag höll upp grenarna.....och så var det nästan bara bruna pinnar kvar

Undrade lite över om den skulle orka komma igen med den hetta och torka som kom, men det dröjde inte länge förrän späda små grenar började visa sig

.....och den växte snabbt! Det tog inte många veckor förrän den var så här bullig och fin

Den fortsätter att sträcka på sig och är ännu större nu.....så, jag hade inte behövt oroa mig. Bara att låta den växa och så klippa ner igen när den är för stor. Perfekt för mig som älskar vår trädgård, men inte är den som pysslar med den hela tiden :-)

Måndag och ny vecka. Får se vad den kan tänkas bjuda på!

KRAM
Birgitta



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar