torsdag 1 juli 2021

Strömsholms kanal

 

Vi bor faktiskt väldigt vackert med promenadavstånd  till både Mälaren, Kolbäcksån och Strömsholms kanal. Lätt att bli "hemmablind", men vid en kvällspromenad vid kanalen när det var alldeles ljummet i luften, fåglarna kvittrade och ljuset silade mjukt i trädens lövverk så stannade jag bara och andades djupt.

Så lätt att ta vår fantastiska natur för självklar och bara vandra i egna tankar utan att riktigt uppleva den, men med den här vyn kunde jag inte annat än bara öppna alla sinnen och njuta :-)

Allt gott till just dig som kikar in här!
Kram
Birgitta 

2 kommentarer:

  1. Ja det är lätt att bli "hemmablind"! Jag bor ju oxå nära Mälaren men det man ser varje dag ser man till slut inte. . . inte förrän någon besökare påpekar hur vackert det är!
    Såå fina bilder!
    Önskar dig en Trevlig Helg!
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det så! Vi har ju även promenadavstånd till Strömsholms slott med de vackra omgivningarna och hela den anrika delen som idag är ett rid och utbildningscenter med gamla stallar och ridhus. Jag promenerar för det mesta där varje vecka och har så ofta tänkt att jag ska ta med kameran och fota bilder till ett inlägg, men än så länge har det inte hänt. Har det på "to do" listan :-)
      Ha en fin helg! Kramar till dig
      Birgitta

      Radera