söndag 11 juli 2021

Hallon

 Det börjar sina på solvarma röda jordgubbar i mina pallkragar.....men jordgubbsplockningen ersätts av hallonplockning. Maaaassor av hallon är det på våra buskar!

Minst varannan dag behöver jag ta min bunke och plocka några liter. Väldigt lyxigt, men ibland också lite betungande om det inte bara handlar om ett par liter som behöver plockas utan närmare sex liter som jag plockade i förrgår i gassande solvärme. Men, men, här ska inte klagas utan tacksamt stoppa direkt i munnen och njuta.....eller stoppa i lådor och frysa för att kunna ta fram sommarens röda bär när sommaren sedan länge har övergått till höst :-)

Ha en skön söndag!
KRAM
Birgitta

2 kommentarer:

  1. Guuud så gott med hallon! Jag planterade smultron på balkongen men inte en enda syns till!
    Ha det så bra i värmen!
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Våra hallon är verkligen goda och så många och så stora i år. Jag plockar och plockar och hoppas de inte torkar bort i värmen. Så synd att du inte fått några smultron, kanske de kommer nästa år om du kan övervintra plantorna? Varmt är det! Man får välja sina aktiviteter så man inte storknar :-)
      Allt gott till dig!
      Birgitta

      Radera