söndag 27 juni 2021

Loppisfynd och rosor

 Jaha.....så försvann midsommarhelgen i ett nafs....men vi har mycket sommar kvar så det är bara att fortsätta njuta av vackra varma dagar!

Maken har varit på en fisketur till Norrland och jag var hemma och städade huset. Fast jag träffade sönerna också.....och firade födelsedag.....och tog en helt fri dag och for runt på mina favoritloppisar. Det var länge sedan sist!

Gamla böcker letar jag alltid efter. Kanske kan man få för många såna, jag vet inte, för än så länge har jag inte för många :-) De här hittade sin plats direkt på skänken i gästrummet.....

Jag behöver ingen sås skål, men den här kunde bara inte lämnas kvar på hyllan!

Så fint dekorerad, inga nagg eller sprickor och prismärkt med 30 kr! 

Ljusmanschetter i glas har jag tittat på flera gånger i inredningsbutiker, men de brukar vara ganska dyra. Hittar man dem på loppis är det bara att köpa och på de ärvda nysilverljusstakarna passade de ju som hand i handske


Köpte några böcker att läsa också. Stadsmissionens second hand i Västerås säljer alla sina böcker för 5 kr/st så det är bara att plocka allt som känns intressant. När jag läst färdigt dem ger jag dem till en vän, eller skänker tillbaka dem till loppis :-)

......och så kilade jag in på Plantagen eftersom jag varje år får välja en bukett rosor till min födelsedag bara för att jag är medlem där. Så lyxigt!
Hämtade dem i onsdags, satte dem i vatten tillsammans med kvistar av klematis "Paul Farges" och idag är de så här vackra!



Fina dagar önskar jag er alla <3
Kram
Birgitta








6 kommentarer:

  1. Vilka njutbara dagar du haft! Såskannan är ju för ljuvlig och vilket fynd! Jag är också svag för gamla vackra bokband och har några jag också till lyst. Inte får man för mycket av det man älskar?

    Önskar dig fina sista junidagar.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker det är mycket svårare nu än tidigare att hitta fina gamla böcker på loppis så jag blir så glad när jag hittar några.....och visst var såskannan ett riktigt fynd! Fina dagar önskar jag dig också! KRAM
      Birgitta

      Radera
  2. Gamla böcker, rosor och levande ljus - bättre än så kan det knappast bli.
    Ha en fortsatt fin dag!
    Kram Christina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gamla böcker, rosor och levande ljus förgyller absolut livet :-) Ha en fin dag du också! KRAM
      Birgitta

      Radera
  3. Neeej gamla böcker kan man inte få för många av. . . köpte för några år sedan hela 38 band från början av 1900-talet enbart för att ha som inredning. . . bruna och fina!!! :-)
    Så vacker bukett och lyxigt att du får välja en varje år!
    Njut av fina dagar!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kommer jag ihåg, när du köpte de där vackra skinnbanden! Var lite avundsjuk på dig då :-).....och rosorna står kvar så fint utslagna trots den här värmen! Kram till dig!
      Birgitta

      Radera