måndag 7 juni 2021

Byloppis

 Lite trött idag för det var full rulle hela förra veckan då vi åkte till vår Dalagård, var med på byloppis och firade yngsta sonen som fyllde 30 år......och så nationaldag på det :-)

Jag gick igenom varenda skrymsle här hemma i både hus och uthus under veckan och plockade fram allt som kunde tänkas vara av intresse för någon annan att köpa för en billig penning. Sen grävde jag upp rabarber och citronmeliss som spridit sig i pallkragarna, jordgubbsrevorna som satt små söta plantor och gräslöken som fröat av sig. Jag delade gröna krukväxter, planterade om och slog in alla krukor i vaxat papper.

På lördag morgon sken solen från klarblå himmel och vi baxade ut köksbordet med iläggsskiva, arbetsbänken från uthuset, trädgårdsbordet och en skruttig bänk från baksidan + alla trädgårdsstolar och fyllde hela gårdsplanen med saker på bra "corona avstånd". Sen inväntade vi alla loppis sugna kunder.....och de kom i jämn ström heeeela dagen :-)

Det kom också vänner på besök, och närmsta grannarna kom och handlade så i slutet av loppistiden då bara någon enstaka person droppade in på vår gårdsplan dukade vi fika i skuggan under äppelträdet och hade en mysig stund med vänner och grannar. Så härligt att kunna umgås lite så igen nu när många är färdig vaccinerade, eller i alla fall har fått sin första vaccinationsdos.

En helt fantastisk loppisdag hade vi och av sakerna som tidigare hade fyllt nästan hela vårt vardagsrum blev det bara några lådor kvar + några lite dyrare saker som vi ska försöka sälja på annat sätt. Nu får jag energi till att fortsätta rensa och röja....ska bara vila lite idag.

Och.....tänk att även yngsta sonen nu är över 30! Måste betyda att maken och jag också är det :-)

Ha en jättefin måndag!
Kram
Birgitta 


  

6 kommentarer:

  1. Wow. . .så mysigt att anordna en egen loppis och kul att det kom så mycket folk! Nu har du plats för nya fynd på andra loppisar. . .eller :-)
    Ha en fin & solig vecka! (Här har varit +27 grader idag)!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi var med på ett byloppis där alla som ville vara med fick ställa ut bord på sin egen tomt. Jättebra när det är många som är med för det drar mer folk :-) Det här har blivit en årlig tradition som normalt brukar vara i mitten av maj, men nu blev det lite senare på grund av de corona restriktioner som varit.
      Jag ska fortsätta rensa, men det utesluter ju inte att det kan komma in någon ny loppissak om jag hittar det jag vill ha :-) Letar gamla böcker, men de är ganska dyra till och med på loppis numera, om man ens hittar några!
      Lite svalkande regn har vi fått i natt och nu ska jag till vaccinationscentralen och få min andra vaccindos. Ska bli så skönt att ha det gjort!
      Allt gott till dig! KRAM
      Birgitta

      Radera
  2. Så trevligt med byloppis där alla som vill kan vara med. Och alla har ju saker de vill bli av med och som andra vill ta över. Det sämsta är ju att man hittar saker på grannens bord fastän man inte tänker köpa nåt! Men det hör till och grannen blir glad.

    Nu skickar jag det här och hoppas det går fram. Det jag skrev nyss gjorde det inte.

    Ha en fortsatt fin tisdag.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hann aldrig gå runt till andra som var med på vår byloppis så just den här gången var det bara saker ut och inte en enda sak in :-) Fast jag har blivit väldigt restriktiv med att handla på mig mera saker över huvudtaget, tänker efter både en, två och tre gånger......och ibland ångrar jag att jag inte bara köpte :-)
      Skrev ett svar till dig via mail. Så tråkigt att kommentarsfältet strular, men jag vet inte vad jag ska göra åt det tyvärr :-(
      Soliga kramar till dig!
      Birgitta

      Radera
  3. Byloppis så roligt. Men vad ser jag "mina" Sheperd tofflor. Ja, dina ser hela ut mina har släppt i sidan, bara 1 år gamla. Spegeln ser jättefin ut. Du har säkert dukat upp allt väldigt fint. Hoppas du blev av med det du ville och att du inte köpte på dig för mycket av andra. Ni ser ut att ha haft tur med vädret. Vissa dagar har det kommit många störtskurar. Ha en fin helg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vädret var strålande och det var så mycket folk som kom att jag inte hann gå runt till andra och titta så det var en massa saker ut från oss och inte en endaste grej kom in! Shepherd tofflorna hittade nya ägare och de var en gåva jag aldrig har använt för det var storlek 38 och jag är en 36:a :-)
      Idag har hela trädgården fått bra med regnvatten.....så glad för det efter den varma period som varit.
      Ha det så bra Betty! Kram
      Birgitta

      Radera