söndag 30 maj 2021

Liljekonvaljer

 Strålande sommarväder och MORS DAG!

Jag fick min finaste Morsdags present igår. En heldag med äldsta sonen och besök av yngsta.....och världens vackraste, mest väldoftande Morsdagsbukett med liljekonvaljer!

Jag möts av doften redan i hallen och är omgiven av den i vardagsrummet trots att buketten inte är så stor. Tänk om man kunde lagra doften i en burk och släppa ut i små moln närhelst man behagade!

Solen strålar från klarblå himmel hos oss idag och jag önskar just dig en fantastiskt fin söndag!


Kram
Birgitta


4 kommentarer:

  1. Vilka härliga dagar du fick med dina söner! Här råder förkylningstider (ej Corona för de har testat sig) så jag har det stora firandet längre fram istället att se framemot!
    Liljekonvaljer är en riktigt skolavslutningsblomma. . . och doftar härligt! Har också plockat och satt på balkongen!
    Ha det så bra!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så härligt att ha något att se fram emot när förkylningstiden är över.....och visst är liljekonvaljen en helt underbar blomma! Fina dagar önskar jag dig! Kramar
      Birgitta

      Radera
  2. Rabarberpajen med knäcklock måste jag prova. När vi kom hem efter två skåneveckor så hade rabarbern skött sig fint. Den var så hög så den skymmer blommor under med sina paraplyblad.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter som om det är perfekt tid för knäckig rabarberpaj! Hos oss blir det en sån till efterrätt i morgon :-)
      Må så gott. Kram
      Birgitta

      Radera