onsdag 26 maj 2021

Päronträdet blommar!

 Det regnar, men är ändå så otroligt vackert ute! Alltså.....den här frodiga grönskan.....finns det något vackrare?!

Just idag kan jag inte tänka mig att det är så mycket surr runt gråpäronträdets enorma klasar av vita blommor, men det var det här om dagen när jag tog de här bilderna

Hoppas trädet blivit pollinerat så det räcker för nu yr blommorna ner på gräsmattan och ner i rabatterna så det börjar bli lika vitt som efter ymnigt snöande :-) Trädet är STORT trots kraftig beskärning.....och som det blommar!

Päronträdets vita blomning ersätts av äppelträdens ljust rosa blommor och även om jag gärna vill ha mer sol och värme måste jag säga att det svala vädret gjort att blomningstiden för allt vackert varit så mycket längre än det brukar. Jag har verkligen hunnit njuta av den här våren!

Men....nu blir det regnkappa och gummistövlar på för hunden vill ut i ruskvädret :-)

KRAM
Birgitta




2 kommentarer:

  1. Samma här regnet vräker ned. . .ska tydligen fortsätta oxå i morgon! Mörkt och blött. . . burrrr! Det blir att baka istället och tända en massa ljus och mysa!
    Ha det så bra!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju fördelen med det här vädret.....att tända ljus och inne mys känns helt ok :-)
      Jag har en bra bok att läsa! Må så gott!
      Kram Birgitta

      Radera