söndag 20 december 2020

Snö?

 

Den här bilden tog jag 18:e december förra året. Tänk ändå vilken skillnad det gör för julstämningen med lite snö! Har i och för sig för mig att den där snön regnade bort dagen efter, men det blev i alla fall en fin bild den kvällen :-)

Igår när jag gick min långpromenad åkte vantarna av, jackan fick knäppas upp och jag fick kryssa mellan vattenpölar och geggamojja. Solen sken och fåglarna kvittrade som galningar i buskarna, som om det skulle vara mars/april och inte december!

Enligt väderprognosen på nyheterna igår så kan det komma lite snö här hos oss i Mälardalen på julafton. Hoppas kan man ju alltid :-)

Ha en mysig advent!

KRAM

Birgitta

 

4 kommentarer:

  1. Ja någon vit jul lär vi inte få på ön i år...fågelkvitter här också och lerpölar överallt! Geggigt & grått...
    Nåja, vi får göra det bästa av årstiden och mysa inomhus istället :)
    GOD JUL till dig!
    Kram Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vädret är som det är så, ja, vi får göra det bästa av det som är :-)
      Kram till dig!
      Birgitta

      Radera
  2. Nu går vi tydligen mot ljusare tider när fenomenet vintersolstånd uppstår på det norra halvklotet.

    I Stockholm kommer dagen idag endast att vara sex timmar, fyra minuter och 52 sekunder lång! Ingen skillnad för det har varit sååå korta dagar hela december här. . . och solfattigast i hela Sverige med NOLL soltimmar!!!
    Redan dagen efter får vi ett par sekunder extra dagsljus. . .hi hi (det kommer säkert att märkas)!!! :-)
    Fin och stämningsfull bild du visar med all härlig snö!
    Ha det så bra!
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jamen då ser jag fram emot de där ljusare sekunderna.....som snart blir minuter.....och sen timmar :-)
      Vi har haft lite ljusglimtar idag. Inte sådär helgrått som det kan vara. Man får vara glad åt det lilla!
      Allt gott til dig!
      Kram
      Birgitta

      Radera