söndag 6 december 2020

Enkelt

 

                   I år har jag bundit super enkla kransar till våra uthusdörrar.

Ringar gjorda av bortklippta vattenskott från äppelträden hade jag sen tidigare så jag tog dem och bara vek tunga grangrenar över stommen och fästa med en bit bindtråd.

Kottarna fick en bit bindtråd runt basen och så knippade jag ihop dem och fäste i riset.

Enklare kan det väl knappast bli?! :-)

Alldeles strax går den här andra advents söndagen över i måndag. 
Dags att krypa till kojs.

Allt gott till er alla!
Kram
Birgitta


6 kommentarer:

  1. Det enkla är det vackra! Helt i min smak.

    Önskar dig en fin vecka.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, varför krångla till det om man inte måste :-)
      Kram till dig Eva-Mari!
      Birgitta

      Radera
  2. Det enkla är ju det vackra - eller hur. När man sedan kan ta det som finns utanför dörren så känns det ju riktigt bra. I år upplever jag att man i "mitt" område smyckar mer än tidigare år inte minst med ljusslingor.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi behöver säkert lite glädje i olika former, både med pyntande och extra ljussättning. Jag köpte två nya ljusslingor och skulle kunna tänka mig en till :-)
      Ha en fin vecka! Kram
      Birgitta

      Radera
  3. Det enklaste kan vara det vackraste. . . (som de övriga också har skrivit)! :-)
    Här är det fem nyanser av grått om dagarna. . . kompakt mörker och lätt regn!
    Tänk om det ändå kunde komma några vita flingor och lysa upp! Kanske bättre väder hos dig?
    Ha en fin vecka!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, inget annat väder än grått grått i sikte här heller, men vi kan alltid önska att det ska komma några snöflingor till jul :-)
      Kram till dig Miranda Maräng!
      Birgitta

      Radera