tisdag 19 maj 2020

En kopp murgrönsviol

Ibland när livet känns lite tungt kan jag ta bilen och bara åka iväg en stund.
Oftast åker jag till närmsta stad och strosar runt för mig själv. Tittar på vad modet har att erbjuda i klädväg och i inredning. 
Nu i coronatider undviker jag stan och väljer att ta en sväng i vårt närområde där vi också har några smultronställen jag gärna besöker.
Länge har jag velat ha en murgrönsviol och trots att jag har sett dem då och då har jag inte köpt någon, men i lördags åkte jag iväg på en sån där "bara vara för mig själv tur" och hittade en planta jag bara inte kunde motstå. Den fick följa med mig hem.

Planterade den i en enkel kopp från vår Dalagård......"Grå Ränder" från Gustavsberg, satte den på ett nysilver fat och så en fin sked till det.
Behövs inte så mycket mer för att jag ska känna mig gladare. En stund för mig själv, en blomma och så lite kreativitet på det :-)
Nu ska jag dra på mig arbetskläderna och ge mig ut i trädgården. Grävning och bära betongplattor står på "to do" listan. 
Att jobba i trädgården ger också glädje, när jag kan jobba i lugn och ro, och det kan jag just nu.

Ha en skön dag!
Kram
Birgitta 

3 kommentarer:

  1. Så fint den passar där i koppen till mitt barndoms vardagsporslin. Det har jag ätit på de första tolv-tretton åren i mitt liv. Och murgrönsviolen, den står också på mitt köksbord, dock mycket mindre blommande än din. Min ska hängas i ampel i skuggan på balkongen... när nu den dagen kommer.

    Ha fina dagar och ta hand om dig.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Ja tack jag tar gärna en kopp murgrönsviol! :-) Ser inbjudande ut!
    Ha en fin helg! (Har varit sommarväder här i 2 dgr så det gäller att passa på)!
    Kram

    SvaraRadera
  3. SÅ fint arrangemang! Läser att du gör precis som jag, tar bilen och åker iväg en sväng. Jag fyndade förra våren en liten ryggsäck i äkta skinn som jag gärna fyller med kaffetermos och något gott till, drar iväg med min hund som enda sällskap. Små guldstunder behöver vi alla!
    Var rädd om dig!
    Skorpan

    SvaraRadera