tisdag 29 oktober 2019

Turn over

Då tar vi den högra sidan av sovrummet :-)
Där har vi ju klädkammaren som gör så mycket för rummet med väggen, dörrarna och belysningen.
Vi var lite oroliga för att det skulle bli för trångt mellan den gamla låren som står vid sängens fotände och pardörrarna, men det blev helt perfekt.
Den gamla vedlåren från vår Dalagård ville jag absolut få plats med!
Och här står det runda bordet  jag fyndade för 20 kr på ett loppis i Örebro.
Kommer ni ihåg att det såg ut så här med fuktskador både på skivan och hyllan under när jag köpte det?
Nu är det svart förutom kanten vid glasskivan som lämnades omålad.
Tänkte sätta en bit av den mönstrade tapeten under glaset, men när jag monterade isär bordet för att måla det var det ett elände med en nästan söndervittrad gummilist mellan glas och sarg och massor av små minusskruvar som riskerade att bli förstörda i skåran om man inte skruvade väldigt försiktigt. 
Därför avstod jag tapeten och lät skivan under glaset vara bara svart.
Den gamla långa "pigg" hängaren är från vår Dalagård och här passade jag på att styla den med "den lilla svarta" och med mina "Askungen skor" på golvet.
Jag älskar de där skorna och har dansat många magiska kvällar (och nätter) i dem, men nu, med artros i en stortå led är det synnerligen slutdansat i 10 cm höga klackar! Ska jag snöra på mig dem får jag sitta still och bara se snygg ut :-)
 Nu är det bara klädkammaren kvar att visa, men jag tror vi suger lite på den karamellen och tar det nästa gång :-)

KRAM
Birgitta


2 kommentarer:

  1. Funktionellt, snyggt och egendesignat! Jättefint! Bordet kom väl till pass, knoppbrädan också, för att inte tala om skorna, hihi! Min knoppbräda väntar på att jag ska fixa hallen, i vår kanske det äntligen blir av? Idéerna finns men just nu är det skriveriet som sitter i huvudet.

    Glad november!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Hoppas du sover gott i ditt fina sovrum! Kul att ta tillvara gamla saker från Dalagården. . . verkar finnas ett och annat fynd där!
    Läckra skor men i högsta laget även för mig!!! :-)
    Ha det så bra och Trevlig Helg!
    Kram

    SvaraRadera